Copywriting cieszy się coraz większą popularnością. Nic w tym dziwnego, gdyż jest to świetny sposób na dodatkowy bądź stały dochód. Co więcej, praca odbywa się w pełni zdalnie z dowolnego, wybranego miejsca, a to wiąże się z dodatkowymi oszczędnościami związanymi z organizacją dojazdu do siedziby zatrudnienia. Osoby, zwłaszcza początkujące, zajmujące się zawodowo tworzeniem kreatywnych treści różnego rodzaju stają przed dylematem poszukiwania zleceń. Przedstawiamy najpopularniejsze internetowe dla tej branży.
Copywriting – zawód przyszłości?
Mówiąc najprościej, copywriting polega na tworzeniu kreatywnych treści marketingowych na zlecenie klienta indywidualnego, agencji, dużej firmy czy jeszcze innego podmiotu. Copiwriter tworzy różnego rodzaju teksty, do których zaliczają się: artykuły blogowe, opisy produktów, teksty zapleczowe, branżowe czy tzw. precle, czyli krótkie, proste treści. Wszystkie składają się na portfolio, które jest dobrą wizytówką i wyrazem umiejętności. Każdy tekst różni się od siebie jakością, przeznaczeniem oraz długością, która określona jest w ilości znaków ze spacjami. Obecnie, copywriting jest bardzo pożądaną dziedziną, gdyż zapotrzebowanie na dobrej jakości teksty stale rośnie. Można powiedzieć, iż jest to zawód przyszłości, gdyż posiada niewyczerpane źródło zleceń różnego rodzaju. Analizując aktualne trendy rynkowe, Copywriter to nie tylko dobrze płatny zawód, który można wykonywać w formie pracy zdalnej z dowolnego miejsca, ale również sposób na życie.

Gdzie szukać zleceń?
Każdy, świeżo upieczony copywriter staje przed pierwszym wyzwaniem w nowej karierze – gdzie szukać zleceń? O ile opcji jest naprawdę mnóstwo z uwagi na stale rosnące zapotrzebowanie na teksty wysokiej jakości, o tyle nie tak łatwo jest przebić się wśród licznych osób, zajmujących się tworzeniem różnorodnych treści na potrzeby klientów. Najkorzystniejszą opcją obecnie są platformy internetowe, które zrzeszają specjalistów z różnych branż, zwłaszcza freelancerów. Przedstawiamy najpopularniejsze portale dla copywriterów.
Useme.com
Obecnie jeden z najpopularniejszych portali zrzeszających copywriterów. Na Useme regularnie pojawia się spora ilość ofert nie tylko dla osób zawodowo zajmujących się pisaniem tekstów na zlecenie, ale również zleceniodawcy poszukują specjalistów z innych branż. Na platformie można znaleźć również propozycje pracy zdalnej dla grafików, programistów, pozycjonerów czy tłumaczów. Dużym atutem Useme jest to, że aby zacząć zarabiać na pisaniu artykułów różnego rodzaju nie trzeba mieć założonej jednoosobowej działalności gospodarczej. Wystarczy zarejestrować bezpłatne konto, uzupełnić profil wraz z portfolio oraz zacząć szukać zleceń. Zarejestrowanie się na platformie internetowej jest równoznaczne z podpisaniem umowy o dzieło. Po wykonanym zadaniu portal pobiera prowizję od zlecenia oraz rozlicza copywritera z podatku z urzędem skarbowym. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które poszukują dodatkowej bądź stałej pracy.

Textbookers.com
Textbookers to portal internetowy przeznaczony wyłącznie dla copywriterów. Z uwagi na sporą ilość ofert platforma jest świetnym sposobem na stawianie pierwszych kroków w nowej branży. Wystarczy się zarejestrować, napisać tekst próbny i można zacząć działać. Niestety Textbookers oferuje jedne z najniższych stawek na rynku, ale za to gwarantuje dużą ilość zleceń, których nigdy nie zabraknie. Na tym portalu można zgłaszać się do tekstów z puli ogólnej, a pracodawca ma możliwość oceny jakości napisanego dzieła w sześciostopniowej skali, po czym, jeśli spodobają się one, można wówczas liczyć na zlecenia indywidualne za znacznie wyższą stawkę. Na platformie prowadzony jest także ranking copywriterów, a najlepsi z nich mogą liczyć na dodatkową premię motywacyjną.
Giełdatekstów.pl
Jest to ciekawy portal dla copywriterów, na którym można zarówno szukać zleceń, jak i stworzyć własny, wycenić go i wystawić na sprzedaż, czekając na potencjalnego zainteresowanego. Ilość dostępnych ofert jest porównywalna w stosunku do innych tego typu platform, a stawki dla nowych użytkowników całkiem atrakcyjne. Podobnie, jak w przypadku Useme, aby otrzymać zlecenie, należy stanąć do aukcji, przedstawić swoją ofertę i wówczas zleceniodawca wybierze osobę do współpracy.
Goodcontent.pl
Jest to portal pośredniczący, gdyż oprócz copywriterów zrzesza również specjalistów z wielu innych branż. Jednak, aby móc wypłacić pieniądze, należy na swoim koncie mieć minimum 100 złotych. Ilość pojawiających się ofert jest dość spora, więc na spokojnie wystarczy tekstów do napisania na długi czas. Najczęściej są to artykuły zapleczowe oraz precle. Zleceniodawcy oferują także pakiet nawet kilkuset różnorodnych treści do stworzenia, które można brać pojedynczo. Warto zaglądać do tego portalu i wybrać zlecenie odpowiadające potrzebom.