Wpływ skakanki na zdrowie
fot. pexels.com

Skakanka kojarzy nam się głównie z beztroskim okresem dzieciństwa, kiedy jako dzieci bawiliśmy się na dworze, poznając to niezwykle proste urządzenie. Niewiele osób wie, że trening ze skakanką daje niesamowite efekty, zwłaszcza w kształtowaniu sylwetki oraz zwiększaniu kondycji. Z powodzeniem można ją wprowadzić do harmonogramu treningowego. Dziś przedstawiamy niesamowite właściwości tego, wciąż niedocenianego wśród wielu sportowców, urządzenia.

Jaką skakankę wybrać?

Wybór skakanki jest dość prosty. Choć znajdziemy stworzone z różnych materiałów, jak, np. rzemieniowe, z metalową linką czy umieszczonymi przelicznikami na uchwytach, to efekty treningu ze skakanką będą takie same bez względu na jej rodzaj – poprawa kondycji i wyrzeźbienie sylwetki. Elementy, z jakich się składa, nie mają większego przełożenia na jakość postępów. Jedynie istotną rzeczą jest wybór skakanki o odpowiedniej długości w stosunku do wzrostu. Jak to zrobić? Wystarczy stanąć stopami na środku i zobaczyć, czy rączki sięgają nam do ramion. Jeśli tak – skakanka została dobrze dobrana.

Zalety skakanki

Skakanka jest prostym w konstrukcji urządzeniem do ćwiczeń, mającym wiele zalet. Jedną z nich jest tani koszt zakupu. Dobrą, wytrzymałą skakankę można kupić, wydając zaledwie 20-30 zł. Jest to długoterminowa inwestycja w dobrą kondycję i smukłą sylwetkę. Poza tym jej niska waga pozwala na łatwy transport. Zawsze można ja mieć pod ręką w trakcie wykonywania ćwiczeń. Poznaj inne zalety skakanki i zacznij trenować już dziś!

Skacz i chudnij!

Podczas około 15-20 minut treningu na skakance można spalić nawet do 300 kcal. Wystarczy spojrzeć na wyrzeźbionych bokserów, dla których skakanka jest nieodzownym towarzyszem podczas ćwiczeń. W trakcie ruchu dochodzi do intensywnego spalania tkanki tłuszczowej. Trening ze skakanką jest bardzo dobrym sposobem na wyrzeźbienie ciała. Pierwsze efekty ćwiczeń w kontekście szczuplejszej sylwetki mogą być widocznie już po 2-3 tygodniach.

Wpływ skakanki na zdrowie
fot. pexels.com
Buduj formę na lato!

Trening ze skakanką to idealny sposób na zwiększenie kondycji oraz wytrzymałości. Kto uważa inaczej, niech spróbuje bez przerwy skakać w określonym tempie przynajmniej przez kilka minut. Nawet po tak krótkim czasie można złapać niezłą zadyszkę. Skakanka jest niezwykle pomocna na wielu frontach, ponadto angażuje nasz zmysł równowagi, dzięki czemu możemy również wzmocnić mięśnie stabilizujące. Skakanie na skakance możemy także wykorzystać w ramach rozgrzewki przed właściwym treningiem.

Rób rzeźbę!

Trening ze skakanką wzmacnia zarówno górne, jak i dolne partie mięśniowe. Ruch obrotowy podczas skakania buduje, m.in.: mięśnie naramienne, klatki piersiowej, brzucha, czworogłowe oraz łydek. Dodatkowo wpływa na większą elastyczność i sprężystość stawu skokowego. Podczas skakania całe, nasze ciało się napręża, dzięki czemu pracujemy również nad stabilizacją oraz ogólną koordynacją ruchową. Co więcej, efekty treningu ze skakanką mogą być widoczne zaledwie po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń.

Wpływ skakanki na zdrowie
fot. pexels.com
Czuj się dobrze!

Znasz to uczucie, kiedy wracasz do domu po ciężkim treningu, zmęczony, ale szczęśliwy? To dzięki endorfinom i dopaminie, które mają niesamowity wpływ na nasze pozytywne odczucia i emocje. Efekty treningu ze skakanką również wiążą się z silniejszym wydzielaniem hormonów szczęścia, dzięki którym następuje obniżenie poziomu kortyzolu. Jak widać, także i tutaj swoje zastosowanie znalazła skakanka.

Miej lepsze zdrowie!

Trening na skakance jest świetnym sposobem na to, by cieszyć się lepszym zdrowiem. Podczas wysiłku aerobowego o dużej intensywności dostarczana jest większa ilość tlenu do komórek krwionośnych, po czym następuje obniżenie ciśnienia krwi i stężenia kwasu mlekowego w mięśniach, co z kolei redukuje ryzyko zachorowania w przyszłości na choroby związane z układem krążenia i sercem. Efekty treningu ze skakanką są widoczne także w układzie oddechowym. Intensywne ćwiczenia poszerzają pojemność płuc, poprzez dostarczanie większej ilości powietrza.

Niewielki sprzęt – ogromne możliwości!

Jak widać, efekty treningu ze skakanką są niezliczone. Nie tylko wpływają na modelowanie sylwetki, poprawę kondycji i wytrzymałości, ale sprawiają, że dzięki wydzielaniu się endorfin i dopaminy czujemy się szczęśliwsi. Warto włączyć skakankę do swojego akcesorium i cieszyć się z trwałych, widocznych efektów.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here