Jakie sporty zimowe warto uprawiać?
fot. unsplash.com

Zimowy krajobraz kojarzy nam się ze śniegiem, niską temperaturą i sezonem grypowym. Panująca na zewnątrz aura znacząco wpływa na nasze ogólne samopoczucie i mniejszą motywację do aktywności fizycznej. Jednak uprawianie sportu zimą wcale nie musi być trudniejsze i mniej efektywne w porównaniu do pozostałych pór roku. Nie każda dyscyplina sportu wymaga od nas wyjścia na zewnątrz, niemniej są też tacy, którzy są prawdziwymi zapaleńcami klasycznych, dyscyplin zimowych. Poznaj różne rodzaje aktywności ruchowej, które można wykonywać zimową porą!

Krótszy dzień – słabsza motywacja?

Uprawianie sportu zimą nie jest komfortowe zwłaszcza dla tych, którzy uwielbiają piękną, słoneczną pogodę. Krótszy dzień i dłuższa noc znacząco wpływają na nasze ogólne samopoczucie oraz tryb funkcjonowania. Mamy przez to wrażenie, że przez cały dzień jest po prostu ciemno. Przeważnie wracamy z pracy po zmroku, idziemy do niej – również w takim, samym klimacie. Jednak nie musi to stanowić przeszkodę nie do pokonania. Większości osobom aktywnym ruchowo sporty zimowe kojarzą się głównie z taką scenerią. Warto tutaj nadmienić, że wiele dyscyplin można uprawiać wewnątrz budynku, jak np. ćwiczenia siłowe, na basenie czy sporty drużynowe.

Zimą warto zadbać o dobrą formę!

Faktem jest, że sporty zimowe są zdecydowanie mniej popularne od tych, które uprawiane są wiosną czy latem. Wynika to z wielu czynników. Przede wszystkim, uprawiając sport na zewnątrz, bardziej dotleniamy mózg oraz komórki mięśniowe. Sporty letnie nie wymagają od nas noszenia dodatkowego balastu w postaci odzieży termicznej, kurtki, czapki czy rękawiczek. Lubimy czuć się swobodnie i nieskrępowanie. Natomiast, uprawiając sport zimą, musimy liczyć się z dodatkowym wyposażeniem. Niemniej warto w tym okresie poszukiwać odpowiednich dla siebie możliwości i alternatyw, które pomogą nam utrzymać formę zbudowaną w ciągu roku oraz zachować wysportowaną sylwetkę.

Jakie sporty zimowe warto uprawiać?
Fot. Unsplash.com

Uprawianie sportu zimą

Zimowa pogoda jest dobrym sposobem na hartowanie ciała. Niektórzy wręcz z utęsknieniem czekają na ten moment, kiedy spadnie śnieg i będzie można wyruszyć na weekendowy wypad w góry na narty. Sporty zimowe znajdą też swoich sympatyków, którzy mimo nie do końca korzystnych warunków, zawsze, pełni optymizmu wyjdą na zewnątrz zaczerpnąć zimowego powietrza. Z kolei są też tacy, którzy wolą trenować w zadaszonych obiektach, gdzie panują optymalne warunki do aktywności fizycznej. Poniżej przedstawiamy 5 sportów, które naszym zdaniem warto uprawiać w zimie.

  1. Jazda na nartach biegowych

Podczas godzinnej jazdy na nartach biegowych można spalić nawet do 500 kcal. Jest to dość intensywny sport, wymagający dobrej kondycji i wytrzymałości. Oprócz sprzętu należy również zadbać o odpowiedni, ciepły ubiór. Warto choć raz w ciągu zimy wybrać się na wypad w góry lub do lasu i podziwiać podczas treningu niesamowity, zimowy krajobraz.

  1. Bieganie

Od kilku lat zima w Polsce jest dla nas wyjątkowo łagodna. Jeśli pogoda za oknem sprzyja, warto pomyśleć o bieganiu. Dla biegacza ponoć każde warunki atmosferyczne są dobre na trening. Uprawianie sportu zimą wcale nie musi oznaczać wybór jedynie któregoś z klasycznych sportów zimowych. Bieganie jest zdecydowanie dyscypliną całoroczną, którą można zacząć uprawiać w każdym wieku, bez względu na płeć czy status zamożności.

Jakie sporty zimowe warto uprawiać?
Fot. Unsplash.com
  1. Ćwiczenia siłowe

W okresie zimowym najpopularniejszą alternatywą staje się siłownia. Ćwiczenia siłowe pozwalają na rozbudowanie tkanki mięśniowej, zwiększenie siły i wytrzymałości. Stanowią również ważny aspekt w treningach uzupełniających. Można je wykonywać na siłowni, kupując miesięczny karnet lub zainwestować kilkaset złotych na zakup odpowiednich przyrządów do treningu domowego. Ćwiczenia siłowe cieszą się dużą popularnością.

  1. Pływanie

Pływanie jest sportem, który ma niesamowite właściwości regeneracyjne oraz rehabilitacyjne. Wielu ortopedów, fizjoterapeutów czy trenerów personalnych zaleca regularną aktywność fizyczną na basenie. Cykliczne korzystanie z basenów pozwala na zwiększenie pojemności płuc, dzięki ćwiczeniom oddechowym. Również nasze serce zostaje wzmocnione, przez co zmniejszamy ryzyko zawału. Uprawiając sport zimą, warto włączyć pływanie do swojego harmonogramu treningowego.

  1. Badminton

Badminton, zwłaszcza w naszym kraju, nie cieszy się dużą popularnością. Jednak nie wszyscy wiedzą, że jest to najszybszy sport świata, a lotka podczas wymiany może osiągać prędkość nawet do 500 km/h! Ten sport rakietowy świetnie poprawia zwrotność, szybkość, ogólną koordynację psychoruchową oraz refleks. W Polsce badminton kojarzy się beztroskim odbijaniem lotki na plaży czy w parku. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że jest to sport szybkościowy i dość wymagający. Ten rodzaj aktywności ruchowej da nam to, czego nie dadzą inne sporty zimowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here